مثلا فرض کنید دارید روی مدل سر یه کاراکتر کار میکنید یا حالا هر مدل پیچیده ی دیگه ای !! خب این چیزا باعث میشه کارتون خراب بشه و کلی دردسر بکشین برای پیدا کردن جای این ورتکسایی که اضافی هستن یا بد جایی قرار گرفتن . مخصوصا وقتی میخای mesh smooth به جسم بدین . خب برای این که کارتون رو راحت کنید یه روش وجود داره البته جولوی اشتباه رو نمیشه گرفت ولی میشه بعضی وقتا درستش کرد !!! خب برای این کار مکس یه قابلیت داره اونم اینه که از منوی views گزینه xView رو انتخاب کنید و براساس نیازتون یکی از گزینه ها رو انتخاب کنید که البته بیشتر گزینه ها از اسمشون معلومه چیکار میکنه . مثلا Isolated Vertices ورتکس هایی رو که تک هستند و به خطی وصل نیستند رو نشون میده . هم توی ویوپورت به رنگ سبز نشون میده و هم تعدادشون رو زیر ویوپورت مینویسه .
Overlapping Vertices نقطه هایی رو که روی هم هستند رو مشخص میکنه .
Open Edges جاهایی که پولیگان ندارن ینی خطوط بسته ای که پلیگان ندارن رو نشون میده .
Overlapping Faces فیس هایی که روی هم هستند یا همدیگه رو قطع کردن رو نشون میده .
Multiple Edges این معمولا برای اجسام edit mesh اتفاق میوفته و برای edit poly کاربرد نداره . و از اسشم معلومه دیگه چنتا خط که روی هم باشن رو نشون میده .
T-Vertices همون طور که از اسمش معلومه ورتکس هایی رو که به صورت T هستند رو نشون میده !!! حالا T چیه ؟؟ ینی این که تو یه یه نقطه سه خط با هم تقاطع پیدا کردن مثل عکس پایین :
امیدوارم این نکنته خوب و مفیدی براتون باشه .
راستی نظر یادتون نره .